Inte som andra döttrar..

255688-103

Utdrag ur boken; "Vi sitter inte bara och luftar vår sorg. Vi vänder oss mot livet på nytt. Vi säger att vi är redo att leva igen och det som vi vill är att ta reda på hur. Vi hjälper varandra att klara det. Var och en av oss måste finna sin egen väg. Jag kan inte tala om för andra hur de ska lyckas. Jag kan bara säga att jag har överlevt.. "


Detta är boken om Nancy Spungen som mördades hösten 1978. Hon blev 20 år. Hon blev knivhuggen till döds i New York, hennes pojkvän, Sid Vicious, anklagas för mordet.
Detta är en bok som verkligen berör på djupet. I boken berättar Nancys mamma om dotterns problematiska liv. Hon berättar om den svåra förlossningen, om allt de tvingas utstå med Nancy, om ångesten och lidandet som präglar hela Nacys liv. Överallt söker de hjälp åt Nancy, men ingen förstår hur illa det egentligen är ställt med Nancy och föräldrarna får snart ge upp. Hon söker sig till droger och musiken. Hon flyttar hemifrån tidigt för att förhindra en ödeläggning av familjen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer om den. Den är oerhört gripande, med ett fantastiskt språk och dess fantastiska men också lite skrämmande innehåll. Read it!

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som en oerhört intressant bok.
verkligen.
vad heter författaren?

2007-09-06 @ 22:02:40
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se
Postat av: hannaeliabeth

författaren är Deborah Spungen. står på boken också, kanske inte syns så bra på bilden men.

2007-09-07 @ 11:51:50
URL: http://hannaelisabeths.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0